Hvordan det hele begyndte

I efteråret 2003 blev Magnus Berglund udnævnt til handicapambassadør for Scandic. En af hans første opgaver var at uddanne vores medarbejdere.

Vi forbedrer vores tilgængelighedstilbud hele tiden

Magnus har lært vores hotelmedarbejdere at forstå, hvordan det er at være en gæst med funktionsnedsættelse. Vi mener, at det er vigtigt, at alle Scandic-medarbejdere ved, hvordan de bedst kan yde service til vores gæster med funktionsnedsættelse.

De behov, der skal dækkes, for at vores gæster med funktionsnedsættelse kan rejse uden bekymringer, varierer naturligvis i forhold til, om gæsten er kørestolsbruger, har allergier eller ikke kan se eller høre. Derfor sørger vi for altid at være opdateret i forhold til, hvad disse behov er. Vi har udfærdiget en Scandic tilgængelighedsstandard for at sikre en standard, der er så ens som muligt på alle Scandics hoteller.

Intelligente løsninger

Ved hjælp af intelligente løsninger designer vi hoteller, hvor alle vores gæster kan nyde deres ophold. Vi prioriterer tilgængelighed højt, både på vores nybyggede og renoverede hoteller, og vi forbedrer hele tiden standarden for vores tilbud. Ud over tekniske løsninger og praktiske forhold tror vi på, at omtanke er yderst vigtigt. Ofte er dét at udvise interesse og engagement lige så vigtigt for at kunne sikre, at alle har det godt hos os.