Hvordan det hele begyndte

I efteråret 2003 blev Magnus Berglund udnævnt til handicapambassadør for Scandic. En af hans første opgaver var at uddanne vores medarbejdere.

Vi forbedrer hele tiden vores tilgængelighedstilbud

Magnus har lært vores hotelmedarbejdere at forstå, hvordan det er at være en gæst med funktionsnedsættelse. Vi mener, at det er vigtigt, at alle Scandic-medarbejdere ved, hvordan de bedst kan yde service til vores gæster med funktionsnedsættelse.

De behov, der skal dækkes, for at vores gæster med funktionsnedsættelse kan rejse uden bekymringer, varierer naturligvis i forhold til, om gæsten er kørestolsbruger, har allergier eller ikke kan se eller høre. Derfor sørger vi for altid at være opdateret i forhold til, hvad disse behov er. Vi har udfærdiget en Scandic tilgængelighedsstandard for at sikre en standard, der er så ens som muligt på alle Scandics hoteller.

"Mit håb er, at vores gæster vil se Scandic som et intelligent hotel, uanset om de har en funktionsnedsættelse eller ej"
- Magnus Berglund, handicapambassadør