Sikkerhed – det handler om at være forberedt

Hos Scandic tager vi sikkerhed alvorligt. Vi er forberedt, hvis der skulle opstå en nødsituation, og alle vores hoteller har en hjertestarter. Blandt vores medarbejdere på hotellerne er der mindst én person, der er uddannet i førstehjælp. Flugtveje og brandslukningsudstyr kontrolleres dagligt, og vores medarbejdere uddannes løbende.

Sikkerhed handler om at være forberedt

”Ingen gæsters eller medarbejderes sikkerhed må sættes på spil.” Scandics sikkerhedspolitik

Vores hoteller skal være sikre opholds- og mødesteder. Det handler om at være forberedt og vide, hvad man skal gøre i en nødsituation. Vi stræber efter at gøre vores miljø afslappet og sikkert. Det er en naturlig del af vores hverdag altid at tænke på sikkerheden, uden at det nødvendigvis er synligt. Men hvis der skulle opstå en situation, kan du føle dig tryg ved at vide, at vi passer godt på alle vores gæster.

  • Vi kontrollerer hver dag flugtvejene, og at brandslukningsudstyret fungerer, som det skal.
  • Udover hvad loven kræver, har vi en omfattende sikkerhedstjekliste, som alle medarbejdere kender og tager ansvar for.
  • Der er altid mindst én medarbejder på hotellet, der er uddannet i førstehjælp.
  • På alle vores hoteller har vi en hjertestarter og medarbejdere, der ved, hvordan den bruges.
  • Alle, der arbejder på hotellet, deltager i praktiske brand- og evakueringsøvelser mindst to gange om året.
  • Hvert hotel har sin egen krisegruppe, og de træner konceptuelle øvelser to gange om året.
  • Vores medarbejdere uddannes løbende i sikkerhed, og vi har en omfattende sikkerhedsintroduktion. Den omfatter f.eks. e-læring inden for brandalarmer, evakuering, trusler, førstehjælp og krisetræning
  • Vi er altid på vagt og bruger vores sunde fornuft til at holde øje med ting, der virker mistænkelige.