Sikkerhed – det handler om at være forberedt

Hos Scandic tager vi sikkerhed alvorligt. Vi er forberedt, hvis der skulle opstå en nødsituation, og alle vores hoteller har en hjertestarter. Blandt vores medarbejdere på hotellerne er der mindst én person, der er uddannet i førstehjælp. Flugtveje og brandslukningsudstyr kontrolleres dagligt, og vores medarbejdere uddannes løbende.

Sikkerhed handler om at være forberedt

”Ingen gæsters eller medarbejderes sikkerhed må sættes på spil.” Scandics sikkerhedspolitik

Vores hoteller skal være sikre opholds- og mødesteder. Det handler om at være forberedt og vide, hvad man skal gøre i en nødsituation. Vi stræber efter at gøre vores miljø afslappet og sikkert. Det er en naturlig del af vores hverdag altid at tænke på sikkerheden, uden at det nødvendigvis er synligt. Men hvis der skulle opstå en situation, kan du føle dig tryg ved at vide, at vi passer godt på alle vores gæster.

  • Vi kontrollerer dagligt, at flugtvejene på hotellerne er frie og at vores brandteknik er på plads og funktionsdygtigt.
  • Vi overholder altid den gældende lovgivning. For selv at højne sikkerheden, har vi lagt yderligere sikkerhedsforskrifter og checkpunkter til.
  • Alle medarbejdere undervises løbende i brand/evakuering, førstehjælp og betjening af vores hjertestartere.
  • Vi har installeret hjertestartere på alle hoteller.
  • Vi træner hotellets egen krisegruppe flere gange årligt.
  • I Scandic har vi en omfattende sikkerhedshåndbog. Alle nyansatte indføres fra første dag i vores sikkerhedsprocedurer. Vi benytter f.eks. e-learning, der omhandler brand, trusler, førstehjælp og krisehåndtering.
  • Vi er altid på vagt og bruger vores sunde fornuft til at holde øje med ting, der virker mistænkelige.