Vores håndtering af din sikkerhed i forbindelse med Coronavirus

Din sikkerhed og tryghed er vores højeste prioritet. Derfor har vi iværksat en lang række særlige procedurer og rutiner for at skabe tryghed for dig som gæst og selvfølgelig også for vores medarbejdere.



Det er en svær situation i øjeblikket, og det er vigtigt for os, at vores gæster hele tiden er godt informeret og opdateret på vores tiltag og procedurer i forbindelse med COVID-19. Vi opdaterer derfor løbende denne side.

  • Vi følger naturligvis alle anbefalinger og retningslinjer fra de danske myndigheder
  • Alle medarbejdere har fået uddybende information om COVID-19 og instruktioner på baggrund af myndighedernes anbefalinger
  • Vi har indført krav om omfattende håndhygiejne for vores medarbejdere baseret på myndighedernes anbefalinger
  • Vi har opsat Sundhedsstyrelsens gode råd om hygiejne på alle hoteller
  • Vi har indkøbt ekstra håndsprit tilgængeligt for gæster og medarbejdere
  • Udvidede rengøringsprocedurer: Regelmæssig desinfektion af udsatte overflader, såsom dørhåndtag kortterminaler og elevatorknapper med antibakteriel væske
  • Vi har klare procedurer for håndtering af kollegaer, der viser tegn på sygdom
  • Skulle vi opleve et tilfælde af Coronavirus på et af vores hoteller, kontakter vi naturligvis straks sundhedsmyndighederne og iværksætter en koordineret handlingsplan på baggrund af deres anbefalinger og retningslinjer

Særlige initiativer i forbindelse med måltider

  • I forlængelse af myndighedernes anbefaling er restaurant og bar lukket.
  • Du kan afhente din morgenmad som take-away og spise den på værelset. Når du er færdig med at spise på dit værelse, sætter du blot brugt service uden for din værelsesdør, så henter vi det.
  • Vores shop ved receptionen vil indeholde varme og kolde drikke og lette retter såsom salater, sandwich, diverse snacks hele døgnet. Du er velkommen til at nyde dem på værelset eller tage dem med ud.

Særlige forhold i forbindelse med fitness og pool

  • Vi har i øjeblikket lukket fitnessrum og pools på alle danske hoteller

Hvordan kan jeg beskytte mig selv og andre?

Vi opfordrer alle vores gæster til at beskytte sig selv og andre mod smitte ved at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

  •  Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  • Host eller nys i dit ærme
  • Begræns fysisk kontakt
  • Vær opmærksom på rengøring
  • Ældre og kronisk syge – hold afstand og bed andre tage hensyn

Annullering

Overnatning

  • Hvis du har booket et ikke-forudbetalt ophold, kan det frit ændres, annulleres eller refunderes frem til kl. 18.00 på ankomstdagen.
  • Hvis du har booket et forudbetalt ophold, kan det ikke ændres, annulleres eller refunderes. Dog kan alle forudbetalte reservationer booket inden den 27. marts 2020 med ophold senest den 31. maj 2020 gratis ændres til en fremtidig dato frem til 30. april 2021. Hvis den nye pris er højere end den oprindelige pris, skal du betale differencen ved check ind. En ombooking, der resulterer i en lavere pris end allerede betalt vil ikke blive refunderet. Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).

Møder, konferencer og events

  • Vores standardbetingelser gælder fortsat. Dog kan alle møder med deltagelse af mere end 10 personer og med afholdelse inden 10. maj 2020 omkostningsfrit annulleres eller flyttes til afholdelse på senere tidspunkt frem til og med 1. kvartal 2021. Kontakt i så fald det pågældende hotel.

Privat arrangement

  • Vores standardbetingelser gælder fortsat. Dog kan alle private fester med deltagelse af mere end 10 personer og med afholdelse inden 1. juli 2020 omkostningsfrit kan flyttes til afholdelse på et senere tidspunkt i 2020.

in English

Our handling of guest safety in light of COVID-19

At Scandic, we are continuously monitoring the development of COVID-19 around the world and the countries where Scandic operate our hotels and business. Our number one priority is the well-being, health and safety of our guest and team members. In order to secure just that, we have set-up procedures, plans and routines in place. You can always find the latest updates on this page.

  • We follow the guidelines and recommendations of local authorities
  • All Scandic hotels have been provided with information about COVID-19 and management instructions 
  • Increased focus on hand hygiene on all of our hotels
  • Increased cleaning and hygiene protocols
  • Regular disinfection of exposed surfaces such as door handles, card terminals and elevator buttons with anti-bacterial liquids
  • Offer disinfectant dispensers in public areas to our guests
  • Observance of the procedures for dealing with colleagues who are ill

Security precautions in relation to breakfast and restaurants at Danish hotels

  • Based on the guidelines and recommendations of local authorities, our restaurants and bars are closed
  • You pick up your breakfast as take away. When finished, just place the used tableware by the door to your room and we will pick it up.
  • Our shop by the reception will contain cold and warm drinks as well as light meals such as salads, sandwiches, and various snacks 24 hours a day. You are welcome to enjoy these in your room or take them with you outside.

Security precautions in relation to fitness and pools at Danish hotels

  • All fitness rooms and pools are closed at the moment

 Protect yourself and others from COVID-19

We encourage everyone to protect themselves and others from infection by following guidelines and recommendations of local health authorities.

  • Frequent hand washing
  • Have hand disinfection ready
  • Avoid unnecessary hand contact
  • Avoid touching eyes, mouth and nose
  • Cover the mouth with the elbow when coughing and sneezing
  • Keep at least one meter away from coughing or sneezing persons

Cancellations

Overnight stays

  • If your booking is not prepaid, it can be changed or cancelled until 18:00 local time on the day of arrival
  • If your booking is prepaid, it is non-refundable and cannot be changed or cancellation. However, if your booking was made before 27 March, 2020, and stay will occur before 31 May, 2020, we will change your reservation without any cost for a future date before 30 April, 2021. Please contact the hotel in question or customer service at phone +45 33 48 04 02 (Monday - Friday 9 AM - 5 PM).

Meeting, conference and events

  • Our standard terms and conditions still applies. However, meetings held before 10 May, 2020 with more than 10 participants can be cancelled or moved without any cost for a future date up to and including first quarter of 2021. Please contact the hotel in question.

Private events

  • Our standard terms and conditions still applies. However, all private events held before 1 Juli 2020 with more than 10 participants can be moved to a future date in 2020 without any cost.