Ofte stillede spørgsmål i forbindelse med COVID-19

Vi opdaterer løbende denne side med spørgsmål og svar.



Genvej til spørgsmål vedrørende:

Annullering og ombooking - individuelle bookinger

Q: Kan jeg ombooke mit ophold? 

A: Reservationer, hvor opholdet finder sted før og op til d. 31. august 2020 og er booket inden d. 27. marts 2020, vil vi, for kunder, som har et non-refundable/prepaid ophold give mulighed for at kunne ombooke til og med juni 2021 eller give en gift voucher med gyldighed som stemplet på voucheren.

Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).

Q: Mit fly er annulleret til min destination, kan jeg annullere eller ombooke mit ophold?

A: Reservationer, hvor opholdet finder sted før og op til d. 31. august 2020 og er booket inden d. 27. marts 2020, vil vi, for kunder, som har et non-refundable/prepaid ophold give mulighed for at kunne ombooke til og med juni 2021 eller give en gift voucher med gyldighed som stemplet på voucheren. 

Q: Min koncert/event/konference er aflyst på grund af COVID-19, kan jeg annullere eller ombooke mit ophold?

A: I denne situation er vores almindelige annulleringsbetingelser fortsat gældende. Hvis du har booket et ikke-forudbetalt ophold, kan det frit ændres, annulleres eller refunderes frem til kl. 18.00 på ankomstdagen.

Vores gæsters sikkerhed

Q: Hvilke tiltag tager Scandic i den nuværende situation?

A: Vi har iværksat en række tiltag. Blandt andet har vi introduceret en ny udgave af vores morgenmadsbuffet, så den består af små portionsanretninger. Så vores gæster trygt kan plukke alle deres favoritter. 

Q: Hvilke særlige rengøringsprocedurer/-regler har Scandic i forbindelse med COVID-19?

A: Hygiejne og renlighed er altid højt prioriteret på vores hoteller. Vi har indført krav om omfattende håndhygiejne for vores medarbejdere og indført udvidede rengøringsprocedurer baseret på myndighedernes anbefalinger. 

Vores håndtering af COVID-19

Q: Hvis jeg er checket ind på mit hotel, og det viser sig, at en anden gæst er smittet med COVID-19, hvilken hjælp/support kan jeg forvente fra Scandic? 

A: Vores medarbejdere er godt forberedt til at håndtere alle situationer. De har derudover fået uddybende information og instruktioner om COVID-19 på baggrund af myndighedernes anbefalinger.

Q: Hvor kan jeg finde information om COVID-19 på Scandics website?

A: Du kan finde mere information om vores håndtering af din sikkerhed i forbindelse med COVID-19 

Midlertidigt lukkede hoteller

Q: Kommer Scandic til at lukke nogle hoteller

A: Grundet den nuværende situation har vi besluttet at lukke nogle af vores hoteller midlertidigt. Vi kontakter selvfølgelig alle gæster, der har booket ophold i den lukkede periode, og tilbyder et værelse på et andet, nærliggende Scandic hotel eller finder et alternativ. Vi vil gerne beklage ulejligheden og eventuelle gener og håber på vores gæsters forståelse i denne svære og usædvanlige tid. Vi åbner alle vores danske hoteller 17. august 2020. Her kan du se, hvilke hoteller, vi har åbent indtil d. 17. august.

Q: Hvordan ved jeg om det hotel, jeg har booket, lukker midlertidigt?

A: Vi kontakter alle gæster, som har booket et ophold på de pågældende datoer og involverede hoteller. Du kan være sikker på, at vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at dit kommende ophold bliver godt. 

Scandic Friends-medlemsskab

Q: Hvorfor kan jeg ikke længere modtage restaurantvouchere?

A: Grundet den særlige situation med COVID-19 er nogle af vores restauranter, barer og shops midlertidigt lukkede. Derfor vil medlemmer af Scandic Friends ikke længere modtage restaurantvocuhere, men vi har sikret, at I ser en overordnet tilføjet værdi af jeres medlemsskab.

Q: Hvad kan jeg bruge mine point på udover bonusnætter?

A: På nuværende tidspunkt kan medlemmer af Scandic Friends bruge point på bonusnætter. Vi udvikler hele tiden på Scandic Friends-programmet, og vi håber snart at kunne dele nye og spændende måder, som du kan bruge dine point på.