Ofte stillede spørgsmål i forbindelse med COVID-19

Vi opdaterer løbende denne side med spørgsmål og svar.



Genvej til spørgsmål vedrørende:

Annullering og ombooking

Q: Kan jeg ombooke mit ophold? 

A: Vores almindelige annulleringsbetingelser er fortsat gældende.

  • Hvis du har booket et ikke-forudbetalt ophold, kan det frit ændres, annulleres eller refunderes frem til kl. 18.00 på ankomstdagen.
  • Hvis du booket et forudbetalt ophold, kan det ikke ændres, annulleres eller refunderes. Dog kan alle forudbetalte reservationer booket inden den 27. marts 2020 med ophold senest den 31. maj 2020 gratis ændres til en fremtidig dato frem til 30. april 2021. Hvis den nye pris er højere end den oprindelige pris, skal du betale differencen ved check ind. En ombooking, der resulterer i en lavere pris end allerede betalt vil ikke blive refunderet. Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).

Q: Kan jeg annullere eller ændre min reservation, som er booket til Bedste pris (tidligere SAVE-pris)?

A: Hvis du har foretaget en booking på vores SAVE-betingelser, Bedste pris, er bookingen ikke refunderbar og kan ikke annulleres eller ændres. Dog kan alle forudbetalte reservationer booket inden den 27. marts 2020 med ophold senest den 31. maj 2020 gratis ændres til en fremtidig dato frem til 30. april 2021. Hvis den nye pris er højere end den oprindelige pris, skal du betale differencen ved check ind. En ombooking, der resulterer i en lavere pris end allerede betalt vil ikke blive refunderet. Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).

Q: Mit fly er annulleret til min destination, kan jeg annullere eller ombooke mit ophold?

A: I denne situation er vores almindelige annulleringsbetingelser fortsat gældende.

  • Hvis du har booket et ikke-forudbetalt ophold, kan det frit ændres, annulleres eller refunderes frem til kl. 18.00 på ankomstdagen.
  • Hvis du booket et forudbetalt ophold, kan det ikke ændres, annulleres eller refunderes. Dog kan alle forudbetalte reservationer booket inden den 27. marts 2020 med ophold senest den 31. maj 2020 gratis ændres til en fremtidig dato frem til 30. april 2021. Hvis den nye pris er højere end den oprindelige pris, skal du betale differencen ved check ind. En ombooking, der resulterer i en lavere pris end allerede betalt vil ikke blive refunderet. Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).
  • Find mere information om vores annulleringsbetingelser her

Q: Min koncert/event/konference er aflyst på grund af COVID-19, kan jeg annullere eller ombooke mit ophold?

A: I denne situation er vores almindelige annulleringsbetingelser fortsat gældende.

  • Hvis du har booket et ikke-forudbetalt ophold, kan det frit ændres, annulleres eller refunderes frem til kl. 18.00 på ankomstdagen.
  • Hvis du booket et forudbetalt ophold, kan det ikke ændres, annulleres eller refunderes. Dog kan alle forudbetalte reservationer booket inden den 27. marts 2020 med ophold senest den 31. maj 2020 gratis ændres til en fremtidig dato frem til 30. april 2021. Hvis den nye pris er højere end den oprindelige pris, skal du betale differencen ved check ind. En ombooking, der resulterer i en lavere pris end allerede betalt vil ikke blive refunderet. Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).
  • Find mere information om vores annulleringsbetingelser her

Vores gæsters sikkerhed

Q: Hvilke tiltag tager Scandic i den nuværende situation?

A: Vi har iværksat en lang række tiltag. Blandt andet henter du morgenmad og andre måltider i restauranten og spiser på værelset på danske hoteller. Derudover er alle fitnessrum og pools lukket på danske hoteller. 

Q: Hvilke særlige rengøringsprocedurer/-regler har Scandic i forbindelse med COVID-19?

A: Hygiejne og renlighed er altid højt prioriteret på vores hoteller. Vi har indført krav om omfattende håndhygiejne for vores medarbejdere og indført udvidede rengøringsprocedurer baseret på myndighedernes anbefalinger. 

Q: Jeg er bekymret på grund af spredningen af COVID-19 og vil gerne annullere mit ophold, er det muligt?

A: Det er helt forståeligt at være bekymret, men vi kan forsikre dig, at vores gæsters og medarbejderes sikkerhed og tryghed er vores højeste prioritet.

Hvis du ønsker at ombooke eller annullere dit ophold, er vores almindelige annulleringsbetingelser gældende. Dog kan alle forudbetalte reservationer booket inden den 27. marts 2020 med ophold senest den 31. maj 2020 gratis ændres til en fremtidig dato frem til 30. april 2021. Hvis den nye pris er højere end den oprindelige pris, skal du betale differencen ved check ind. En ombooking, der resulterer i en lavere pris end allerede betalt vil ikke blive refunderet. Kontakt det enkelte hotel eller kundeservice på +45 33480402 (hverdage kl. 09.00-17.00).

Q: Hvis jeg er checket ind på mit hotel, og det viser sig, at en anden gæst er smittet med COVID-19, hvilken hjælp/support kan jeg forvente fra Scandic?

A: Vores medarbejdere er godt forberedt til at håndtere alle situationer. De har derudover fået uddybende information og instruktioner om COVID-19 på baggrund af myndighedernes anbefalinger.

Vores håndtering af COVID-19

Q: Hvor kan jeg finde information om COVID-19 på Scandics website?

A: Du kan finde mere information om vores håndtering af din sikkerhed i forbindelse med COVID-19 

Midlertidigt lukkede hoteller

Q: Kommer Scandic til at lukke nogle hoteller

A: Grundet den nuværende situation har vi besluttet at lukke nogle af vores hoteller midlertidigt. Vi kontakter selvfølgelig alle gæster, der har booket ophold i den lukkede periode, og tilbyder et værelse på et andet, nærliggende Scandic hotel eller finder et alternativ. Vi vil gerne beklage ulejligheden og eventuelle gener og håber på vores gæsters forståelse i denne svære og usædvanlige tid.

Q: Hvordan ved jeg om det hotel, jeg har booket, lukker midlertidigt?

A: Vi kontakter alle gæster, som har booket et ophold på de pågældende datoer og involverede hoteller. Du kan være sikker på, at vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at dit kommende ophold bliver godt. For at se om dit hotel er midlertidigt lukket, skal du gå til hotelsiden her på vores website, hvor du finder information om midlertidigt lukkede hoteller. Find dit hotel under ”Hoteller og destinationer”.

Scandic Friends-medlemsskab

Q: Hvorfor kan jeg ikke længere modtage restaurantvouchere?

A: Grundet den særlige situation med COVID-19 er nogle af vores restauranter, barer og shops midlertidigt lukkede. Derfor vil medlemmer af Scandic Friends ikke længere modtage restaurantvocuhere, men vi har sikret, at I ser en overordnet tilføjet værdi af jeres medlemsskab.

Q: Hvad kan jeg bruge mine point på udover bonusnætter?

A: På nuværende tidspunkt kan medlemmer af Scandic Friends bruge point på bonusnætter. Vi udvikler hele tiden på Scandic Friends-programmet, og vi håber snart at kunne dele nye og spændende måder, som du kan bruge dine point på.