Ofte stillede spørgsmål i forbindelse med COVID-19

Vi opdaterer løbende denne side med spørgsmål og svar. I øjeblikket kan der være forskellige tiltag alt efter hotel og/eller land, idet vi altid følger de lokale retningslinjer. Kontakt altid hotellet direkte for at få den seneste information.



Genvej til spørgsmål vedrørende:

Vores håndtering af COVID-19

Q: Hvad gør Scandic, hvis en gæst eller medarbejder konstateres smittet med COVID-19? 

A: I tilfælde af at en gæst eller medarbejder konstateres smittet på et af vores hoteller, tager vi følgende skridt:

  • Afklaring med gæsten/medarbejder, hvor denne har opholdt sig på hotellet under besøget og i hvilket tidsrum
  • Hvis værelsesgæst: Værelset står over i 3 døgn og rengøres grundigt iført værnemidler. Dette gælder selvfølgelig kun, hvis værelset ikke har været benyttet efterfølgende og før, vi fik beskeden fra den smittede gæst
  • Hvis medarbejder: Vi informerer om, at vi har haft en smittet medarbejder i en af vores afdelinger
  • Information til medarbejdere, der har været på vagt i tidsrummet samt generel info til alle medarbejdere på hotellet. Vi opfordrer vores medarbejdere til at holde godt øje med symptomer samt at lade sig teste for en sikkerheds skyld
  • Vi trækker en liste over alle gæster (hotel og konference), der har været på hotellet i samme periode som den smittede
  • Vi sender en mail ud til alle gæster med information.

ÅBNE HOTELLER OG Midlertidigt lukkede hoteller

Q: Er alle hoteller åbne?

A: Ja, alle vores hoteller i Danmark er nu åbne. Vi følger til enhver tid de danske myndigheders retningslinjer og derfor kan der være tilfælde, hvor vores restaurant og bar og/eller fitness og pool er lukket. Du finder opdateret information under det pågældende hotel eller ved at kontakte hotellet direkte. Du kan som altid købe snacks, let mad samt kolde og varme drikke i vores shop.

Q: Hvad nu hvis det hotel, jeg har booket, lukker midlertidigt?

A: Såfremt der er et eller flere hoteller, der lukker midlertidigt, kontakter vi selvfølgelig alle gæster, som har booket et ophold på de pågældende datoer og involverede hoteller. Du kan være sikker på, at vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at dit kommende ophold bliver godt. 

Scandic Friends-medlemsskab

Q: Hvad kan jeg bruge mine point på udover bonusnætter?

A: På nuværende tidspunkt kan medlemmer af Scandic Friends bruge point på bonusnætter. Vi udvikler hele tiden på Scandic Friends-programmet, og vi håber snart at kunne dele nye og spændende måder, som du kan bruge dine point på.