Ting, der er værd at vide

Nogle ting om dit Scandic Friends-medlemskab, der er værd at vide. Vi har samlet nogle oplysninger nedenfor, og hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores medlemsservice!

HVAD ER EN POINTKVALIFICERENDE OVERNATNING?

En pointkvalificerende overnatning betyder, at du optjener point, og at overnatningen tæller i forhold til at opnå et højere medlemsniveau. De fleste bookinger foretaget på Scandics website, direkte hos hotellet, via vores booking- og medlemsservice eller selvbetjeningsværktøjer for virksomheder er pointkvalificerende med få undtagelser for gratis ophold, frinætter og andre særlige priser. Bookinger foretaget via tredjeparts websites (f.eks. hotels.com, Expedia eller booking.com), gruppebookinger eller turarrangører gælder dog ikke som pointkvalificerende overnatninger.

REGLER FOR RESTAURANTVOUCHERE

Hos Scandic får du serveret god mad til gode priser. Som Scandic Friends-medlem på 2nd floor, 3rd floor og Top floor modtager du en restaurantvoucher for hver pointkvalificerende overnatning. Du kan bruge voucheren på mad og drikke på hotellet under dit ophold. Voucherens værdi, og regler for hvordan den anvendes, varierer fra land til land. Du kan få flere oplysninger på hotellet.

Regler for frinætter

En frinat er en hotelovernatning, som du har booket og betalt for ved hjælp af de point, som du har optjent som Scandic Friends-medlem. Du kan booke en frinat op til ét år forud, og husk: Du får 500 ekstra point, hvis du booker din frinat online – det er værd at prøve! Og du får selvfølgelig også alle de sædvanlige fordele. Bemærk, at frinætter kun kan bookes for standardværelser.

Er du 3rd floor- eller Top floor-medlem, kan du booke en frinat hele året rundt, selvom visse datoer kan være undtaget fra programmet under større lokale begivenheder. Derfor er det altid en god idé at booke i god tid! Er du 1st- eller 2nd floor-medlem, kan nogle hoteller have spærrede datoer i højsæsonen, hvor du ikke kan booke frinætter.

Hvis du afbestiller eller ændrer en frinatsbooking, der er baseret på point, som udløber forud for det bookede ophold, mister du disse point, og du vil ikke kunne bruge dem til andre bookinger. Pointene kan ikke anvendes til at booke en ny frinat på en anden dato.

Det er muligt at give en frinat til en ven. For at gøre dette skal du kontakte vores centrale booking. Det er i øjeblikket ikke muligt at gøre det på vores website. De sædvanlige fordele er dog ikke indbefattet, hvis du giver din frinat til en anden person.

Du bliver på dit niveau i et år

Når du har opnået det påkrævede antal pointkvalificerende overnatninger inden for en periode på 12 måneder, rykker du op til næste medlemsniveau. Når du har nået det næste niveau, bliver du der i et år, medmindre du når at kvalificere dig til næste niveau i mellemtiden.

Vi opgraderer dig

Så snart du har boet hos os det påkrævede antal pointkvalificerende nætter for at nå op på næste niveau, bliver du opgraderet. Du opnår dine nye fordele, så snart dine nætter er blevet registreret på din medlemskonto. Det kan tage op til 1 uge efter dit ophold at blive registreret. Efter 3 uger sender vi dig et nyt medlemskort med samme medlemsnummer som før.

Du kan blive nedgraderet

Hvis du et år efter din opgradering ikke har boet hos os tilstrækkeligt mange pointkvalificerende nætter til at beholde dit medlemskabsniveau, bliver du rykket et niveau ned. Du kan aldrig blive rykket mere end ét niveau ned for hver 12-måneders periode.

Dine point gælder i mindst 3 år

Dine point gælder i det år, du har optjent dem, og 3 år frem. De udløber altid den 31. december. Hvis du bruger point til at booke en frinat eller bestille en partnervoucher, fratrækker vi altid dine ældste point først, således at dine point gælder i så lang tid som muligt.

Hvornår får jeg Scandic Friends-fordelene?

For at få fordelene ved Scandic Friends skal du booke en pointkvalificerende overnatning (se mere ovenfor).

Læs mere om undtagelserne under Vilkår & Betingelser.