Check ind og check ud – spørgsmål og svar

Check ind

Hvornår kan jeg checke ind på hotellet?

Du kan checke ind fra kl. 14.00. Hvis du ankommer tidligere, kan du opbevare din bagage i hotellets bagageområde, indtil dit værelse er klart. Hvis værelset er blevet gjort rent og er klart inden kl. 14.00, kan du få adgang til værelset inden da.

Check ud

Hvornår skal jeg checke ud af hotellet?

Værelset er dit indtil kl. 12.00 på din afrejsedag. Hvis du ønsker at checke ud senere end kl. 12.00, skal du kontakte receptionen.

Check ud online

Vil du undgå at stå i kø for at checke ud? Så har vi den helt rette løsning til dig. Nu kan du checke ud hurtigt og nemt online med vores selvbetjeningsmulighed.

Hvilke fordele er der ved at checke ud online?

Det er hurtigt og nemt. Der er ingen kø. Du vælger, hvornår du selv checker ud – for eksempel kan du betale din regning aftenen før. Du modtager din kvittering via e-mail.

Kan alle checke ud online?

Vi sender en invitation til alle, som registrerer et mobiltelefonnummer og/eller en e-mailadresse ved check ind. I øjeblikket tilbyder vi kun denne selvbetjeningsmulighed til dem, som betaler for deres ophold med et debet- eller kreditkort. For at benytte dig af dette tilbud skal du have adgang til en smartphone, tablet eller computer.

Hvordan fungerer check ud?

Dagen før din afrejse (tidligst kl. 17.00) modtager du en sms og/eller en e-mail med et link til at checke ud online. Der kan du se din regning, tilføje køb fra minibaren, opdatere dine adresseoplysninger og betale for dit ophold. Du er klar, når du har betalt og valgt dit tidspunkt for check ud. Din kvittering bliver sendt som en PDF til din e-mailadresse på din afrejsedag. Hvis du er medlem af Scandic Friends, kan du gemme dine kortoplysninger på din profil, så det vil gå hurtigere næste gang.

Hvilke debet-/kreditkort kan jeg bruge?

Du kan betale med de samme kort, som kan bruges i receptionen: Visa, MasterCard, Amex, Diners, Dankort (Danmark) og JCB.

Hvorfor kan jeg ikke bruge mit debet-/kreditkort?

Pas på ikke at bruge særlige tegn i felterne til navn og kortnummer, fx (.) (,) (-) (/) (:).

Hvordan/hvornår modtager jeg min kvittering?

Din kvittering bliver sendt som en PDF til din e-mailadresse inden kl. 12.00 på din afrejsedato. Hvis du har valgt at checke ud tidligere end kl. 12.00, f.eks. kl. 08.00, vil kvitteringen blive sendt med det samme til din e-mail efter kl. 08.00. Hvis du ikke modtager din kvittering via e-mail efter check ud, kan du kontakte hotellet.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har modtaget min kvittering via e-mail?

Hvis du ikke har modtaget en kvittering for dit ophold via e-mail, skal du kontakte hotellet via e-mail eller telefon.

Hvad skal jeg gøre med min værelsesnøgle?

Du kan efterlade din værelsesnøgle i receptionen eller lægge den direkte i den dertil indrettede nøgleboks ved siden af receptionen.

Kan jeg checke ud online på alle Scandic hoteller?

De fleste af vores hoteller tilbyder, at vores gæster kan checke ud online.