Lad vores livsstilsconcierge føje lidt rock 'n' roll til din næste tur til Stockholm
Det er en vidunderlig oplevelse at udforske en ny by. Det er selvfølgelig ideelt, hvis du kender nogen, som kan fortælle dig om de bedste steder, som du ikke kan google dig frem til. Hvis du bor på Grand Central, behøver du ikke at kende nogen for af finde, eller hjælpe dig med at bestille, de bedste restauranter, butikker eller natklubber. Du behøver bare at kontakte vores livsstilsconcierge, Denise Lopez. Hun kan hjælpe dig med at finde rundt i Stockholm bedre end de fleste lokale.
Nyd et ophold i Stockholm med alle de ekstra detaljer inkluderet.
Mange hoteller har en concierge, der hjælper dig med at booke teaterbilletter, fortæller dig om museernes åbningstider eller viser dig vej på kortet. Hos Grand Central har vi taget concierge-konceptet et skridt videre og skabt den service, som vi kalder livsstilsconcierge. Hvordan er den anderledes end den almindelige concierge-service? Tja, det handler ikke kun om at få anvisninger til at finde de sædvanlige turistmål. Vores livsstilsconcierge hjælper dig med at løse problemer som f.eks. at komme ind i VIP-delen på en natklub, leje et særligt køretøj eller finde et bord på en populær restaurant.
Vores livsstilsconcierge hos Grand Central er Denise Lopez. Hendes navn lyder måske bekendt for mange. Og ja, når du booker denne gratis service, vil du blive mødt af ingen andre end den berømte svenske sanger, tekstforfatter og producer, Denise Lopez. Ud over at hjælpe kunder med at få mere ud af deres rejse til Stockholm står Denise for Grand Centrals musikalske underholdning og butik.
Hvordan endte du på Grand Central?
“Jeg så det som en måde at vokse og udvikle mig inden for musikbranchen. Jeg har mulighed for at arbejde med musik på en anden måde end tidligere. Jeg har rejst verden rundt siden 1990'erne, så det føltes godt at være i stand til at blive på et sted med faste arbejdstider. Jeg har stadig mulighed for at arbejde med min egen musik ved siden af, udgive sange og være i studiet, men i mindre omfang end før.”
Grand Central er et New York-inspireret hotel med rødder i urban musik – et bredt udtryk, der rummer R&B, klassisk soul, hip hop og et strejf af pop. Musik spilles konstant – på et behageligt, talevenligt niveau.
Denise er omhyggelig med ikke at fokusere for meget på én type musik. En vigtig side af hendes job er at finde de rigtige kunstnere og DJ’s til hotellets arrangementer. Hun søger efter en akustisk lyd og er altid ivrig efter at vise nye talenter. Vores hotel arbejder også med NRJ radiostationen, som tilbyder live sessioner og har promoveret kunstnere som f.eks. Benjamin Ingrosso og Peg Parnevik.
“Musikken er primært rettet mod hotellets gæster, så du skal hele tiden opretholde en vis balance. Du kan ikke spille musikken for højt eller for stille, eller tiltrække for mange eller for lidt mennesker. Pladeselskaber beder mig tit om at booke kunstnere. Det er en stor udfordring at regne ud, hvor stort et publikum en bestemt kunstner vil tiltrække. Hvis jeg tror, at et nummer vil tiltrække for mange mennesker til hotellet, kan jeg altid bruge vores eget lokale Vasateatern teater, som er perfekt til koncerter. Vi har brugt det til koncerter med sangere som Little Jinder og Petter.”
Hvad er det typiske type spørgsmål, som du får fra hotelgæster?
“Hvornår kommer det næste nummer på scenen?”
Hvis du er interesseret i musik, er Grand Central stedet at tage hen. Hvis du leder efter musikalsk underholdning andre steder i Stockholm, kan Denise selvfølgelig også hjælpe dig med det.
Jobbet som livsstilsconcierge omfatter også at bestyre vores butik, som primært er en trendy online-butik, hvor Denise bestiller varer og mærker, der passer til Grand Centrals overordnede koncept. Det kan involvere alt lige fra ting til indretning af hjemmet til ure og hovedtelefoner. Denise arrangerer pop-up begivenheder et par gange om måneden, hvor hun introducerer nye mærker og designere, som kan markedsføre deres egne varer.
Hvordan finder du en balance mellem arbejde og musik, butikken og at tage imod hotellets gæster?
“Jeg er hele tiden på farten i hotellet, og jeg har også min egen skranke i lobbyen. Den bedste måde at kontakte mig på er via e-mail og derefter booke en aftale. Det er en stor hjælp for mig, hvis en gæst kan sige specifikt, hvad de ønsker. Det gør det lettere for mig at hjælpe dem. For at give gæsterne den bedst mulige service arbejder jeg også tæt sammen med receptionspersonalet. De kan hjælpe gæsterne med mere enkle spørgsmål relateret til sightseeing, museer eller bestille teaterbilletter. Jeg træder til, når anmodningerne er mere specifikke og lidt sværere at opfylde. For eksempel at bestille en helikopter og derefter spise på en bestemt restaurant.”
Hvis du har booket et ophold i Stockholm på Grand Central, skal du ikke tøve med at kontakte Denise. Det koster ikke noget at få hendes eksperthjælp og råd, men det er ikke muligt at sætte en pris på entré til den ellers uopnåelige VIP-del i en bestemt natklub.