Vilkår for SAS EuroBonus & Scandic Friends kontotilknytning
1. Generelt
1.1 Disse vilkår og betingelser gælder for funktionen kontotilknytning mellem SAS’ loyalitetsprogram EuroBonus og Scandics loyalitetsprogram Scandic Friends (herefter kaldet "Kontotilknytning" eller "Produkt til kontotilknytning"). Kontotilknytning giver medlemmerne af både EuroBonus og Scandic Friends mulighed for at udnytte matchning af medlemstrin mellem programmerne, og desuden kan medlemmer med tilknyttede konti udveksle point mellem de to programmer. I forbindelse med kontotilknytning bekræfter du, at du accepterer disse vilkår og betingelser.
1.2 Produktet til kontotilknytning administreres af SAS EuroBonus AB (reg. nr. 559224-9782) med hjemsted på adressen Frösundaviks allé 1, SE-195 87 Stockholm, Sverige (herefter "EB") og Scandic Hotels Holding AB (reg.nr. 556723-5725), som er et svensk selskab med hjemsted på adressen Sveavägen 167, 102 33 Stockholm, Sverige (herefter "Scandic"). Herefter kaldes EB og Scandic almindeligvis "os" eller "vi").
1.3 Alle transaktioner og aktiviteter inden for produktet til kontotilknytning er ligeledes underlagt EuroBonus-medlemmets vilkår og betingelser ( se EuroBonus’ vilkår og betingelser ) og Scandic Friends’ vilkår og betingelser for medlemskab ( se Scandic Friends’ vilkår og betingelser ). I tilfælde af uoverensstemmelse mellem disse vilkår og betingelser og EuroBonus’ vilkår og betingelser eller Scandic Friends’ vilkår og betingelser for medlemskab har bestemmelserne i disse vilkår og betingelser forrang med hensyn til funktioner, der er forbundet med produktet til kontotilknytning, medmindre andet angives.
2. Om produktet til kontotilknytning
2.1 Kontotilknytning er kun tilgængelig for medlemmer af både Scandic Friends og EuroBonus..
2.2 Du skal have været medlem af mindst et af programmerne i mindst 30 dage, før du kan tilknytte dine konti. Begge dine konti skal være aktive for at kunne tilknyttes (dvs. ikke blokerede eller lukkede).
2.3 Du kan ikke tilknytte flere konti, og hver EuroBonus-konto kan kun være tilknyttet én Scandic Friends-konto og omvendt.
2.4 Kontotilknytning kan foretages hos enten Scandic Friends eller EuroBonus. Du skal være logget ind på din konto i det program, hvor du vil aktivere kontotilknytningen, og du vil derefter blive sendt videre til det andet programs grænseflade for at logge ind.
2.5 Dine grundlæggende personlige oplysninger skal være udfyldt i begge profiler (e-mailadresse, mobilnummer, fornavn, efternavn, fødselsdato) , så vi kan bekræfte, at kontiene tilhører den samme person. Hvis der mangler oplysninger, kan du blive bedt om at indtaste disse. Sørg for, at du bruger samme oplysninger i begge programmer, dvs. stav dit navn på samme måde begge steder.
2.6 Når dine konti er blevet tilknyttet, vil du kunne se din pointsaldo og dit medlemsnummer i begge programmer på hver programgrænseflade. Du vil også modtage et automatisk matchende medlemstrin i de to programmer, som yderligere beskrevet i afsnit 3, og du vil kunne udveksle point mellem programmerne i henhold til afsnit 4 nedenfor.
2.7 Hvis du vil fjerne tilknytningen af dine konti, kan du gøre dette i begge programmer. I dette tilfælde vil alle fordele, der er beskrevet i disse vilkår og betingelser, ligeledes ophøre.
2.8 Hvis din EuroBonus- eller Scandic Friends-konto opsiges eller lukkes, vil kontotilknytningen og de tilknyttede fordele ligeledes ophøre.
3. Matchning af medlemstrin
3.1 Et medlems højeste medlemstrin i et af programmerne matches automatisk til et tilsvarende medlemstrin i det andet program i henhold til følgende tabel ("Matchning af medlemstrin").
Hvis medlemstrinnet er højere i EuroBonus-programmet:
EuroBonus-trin |
Det matchende Scandic Friends-trin |
Sølv |
Niveau 4 |
Guld |
Niveau 5 |
Diamant |
Niveau 6 |
Hvis medlemstrinnet er højere i Scandic Friends-programmet:
Scandic Friends-trin |
Det matchende EuroBonus-trin |
Niveau 4 |
Sølv |
Niveau 5 |
Guld |
Niveau 6 og Niveau 7 |
Diamant |
3.2 Matchning af medlemstrin er ikke tilgængelig for medlemmer med medlemstrin Niveau 1, Niveau 2 og Niveau 3 hos Scandic Friends og med medlemstrin Medlem hos EuroBonus.
3.3 Du skal være logget ind og have tilknyttede konti for at opnå adgang til dit matchende medlemstrin.
3.4 En opgradering eller nedgradering på dit højeste medlemstrin i ét program vil resultere i en efterfølgende opgradering eller nedgradering til det tilsvarende matchende medlemstrin i det andet program, medmindre du selv har kvalificeret dig til dette medlemstrin.
3.5 Point, der tæller med på et højere medlemstrin, kan ikke overføres eller akkumuleres mellem de to programmer. Du skal optjene dit medlemstrin i ét program for at være kvalificeret til matchning af medlemstrin. Alle medlemmer med et kvalificerende medlemstrin er kvalificerede til matchning af medlemstrin, uanset hvordan medlemstrinnet er blevet tildelt, f.eks. gennem almindelige programregler, via et gavemedlemskab eller et firmaprogram osv.
3.6 Der gælder ingen specifikke regler eller undtagelser for medlemmer, der har opnået Lifetime Gold-status hos EuroBonus, hvilket betyder, at de vil blive matchet til trin 5 hos Scandic Friends. Hvis du er blevet EuroBonus Guld- eller EuroBonus Diamant-medlem gennem matchning af medlemstrin fra Scandic Friends-trin 5-7, vil det matchende medlemstrin ikke tælle med i forhold til at opnå Lifetime Gold hos EuroBonus.
3.7 Fordelen gavemedlemskab gælder ikke, hvis du har opnået dit medlemstrin via matchning af medlemstrin. Det betyder for eksempel, at hvis et Scandic Friends-medlem med Niveau 6 opnår trinnet EuroBonus Diamant gennem matchning af medlemstrin, så kan dette medlem ikke forære et EuroBonus Sølv- eller EuroBonus Guld-kort til en anden person, medmindre personen selv har kvalificeret sig til dette medlemstrin.
3.8 Ved brug af matchning af medlemstrin gælder udløbsdatoen, dvs. udløbsdatoen for medlemstrinnet i det program, hvor du har det højeste medlemstrin, for medlemstrinnet og de tilknyttede fordele, der opnås i det matchende program. Hvis du efter matchning af medlemstrin har opnået samme højere medlemstrin i det matchende program gennem de almindelige programregler, så gælder de almindelige regler for kvalifikationsperiode og udløbsdato for dette medlemstrin.
3.9 Ved lanceringen af det nye Scandic Friends-program i sommeren 2024 blev visse eksisterende Scandic Friends-medlemmer tildelt medlemstrin Niveau 6 som en overgangsordning, selvom de ikke havde opnået de kvalificerende point, der kræves for det pågældende trin, i henhold til det nye Scandic Friends-programs vilkår og betingelser. I forbindelse med matchning af medlemstrin, og medmindre de er blevet opgraderet eller nedgraderet eller er kvalificerede til Niveau 6 i henhold til det nye Scandic Friends-programs vilkår og betingelser for medlemskab, vil disse medlemmer blive betragtet som medlemmer på Niveau 5, og dermed matches de med EuroBonus Guld.
3.10 Vi forbeholder os retten til at ændre eller opdatere reglerne for matchning af medlemstrin til enhver tid.
4. Pointombytning (endnu ikke tilgængelig)
4.1 Medlemmer kan omdanne point mellem de to programmer i henhold til følgende regler ("Pointombytning").
4.2 Du skal være logget ind og have tilknyttede konti for at kunne bruge funktionen pointombytning, og du skal ligeledes logge ind på det andet program, hvor du ønsker at sende dine point hen, ved hjælp af en multifaktorgodkendelse (adgangskode til engangsbrug), før du kan ombytte dine point.
4.3 Al pointombytning foretages baseret på følgende omdannelsesforhold:
- 2 Scandic Friends-point konverteres til 1 EuroBonus-point.
- 1 EuroBonus-point konverteres til 2 Scandic Friends-point.
Det betyder, at du kun kan konvertere et lige antal Scandic Friends-point til EuroBonus-point.
4.4 Point, der ombyttes mellem programmerne, udløber enten på den oprindelige udløbsdato for de point, der blev ombyttet, eller ét år efter ombytningen, alt efter hvad der indtræffer først.
4.5 Ved overførsel af Scandic Friends-point til en EuroBonus Diamant-konto er pointenes udløbsdato den oprindelige udløbsdato (dvs. point, der overføres fra Scandic Friends, vil ikke opnå "ingen pointudløb-fordelen", som gælder for Diamant-medlemmer). Ved overførsel af et EuroBonus-point uden udløbsdato fra en EuroBonus Diamant-konto til Scandic Friends, er pointenes udløbsdato 12 måneder fra registreringsdatoen på Scandic Friends-kontoen.
4.6 Vi forbeholder os retten til at definere et minimum antal point, der skal bruges til pointombytning i hvert program, og dette antal kan blive opdateret fra tid til anden. Vi forbeholder os ligeledes retten til at ændre eller opdatere reglerne for pointombytning til enhver tid.
4.7 Medlemmer af en EuroBonus Point Sharing-konto kan bruge funktionen pointombytning i henhold til afsnit 3.5 i vilkår og betingelser for point sharing.
5. Personoplysninger
5.1 SAS EuroBonus AB (reg.nr. 559224-9782) ("EB") og Scandic Hotels Holding AB (reg.nr. 556723-5725) ("Scandic") er ansvarlige for behandlingen af personoplysninger med relation til kontotilknytning. EB og Scandic fungerer som separate dataansvarlige for dine data, og nedenfor beskriver vi vores ansvar i overensstemmelse med den generelle forordning om databeskyttelse (EU-forordning nr. 2016/679), herefter kaldet GDPR.
5.2 Du kan læse mere om, hvordan EB behandler personoplysninger, under{" "} EuroBonus-databeskyttelsespolitikken. {" "} Du kan læse mere om, hvordan Scandic behandler personoplysninger, under{" "} Scandic-databeskyttelsespolitikken. {" "} Vi forbeholder os retten til at ændre ovennævnte databeskyttelsespolitikker til enhver tid.
5.3 Brugen af produktet til kontotilknytning kræver, at vi behandler dine personoplysninger. For at opfylde vores forpligtelse i henhold til disse vilkår og betingelser er det således nødvendigt for os at behandle og dele oplysninger, der vedrører dig som person.
5.4 Personoplysninger betyder al information, der vedrører dig som en fysisk person, og gennem hvilke du direkte eller indirekte kan identificeres, herunder dit navn, din adresse eller dit telefonnummer.
5.5 For at kunne levere produktet til kontotilknytning, og for at du kan begynde at nyde godt af fordelene ved kontotilknytning, vil personoplysninger såsom medlemskabsinformation (f.eks. medlemsnummer, tilmeldingsdato, pointsaldo, statusinformation) og kontaktinformation (for eksempel for- og efternavn, e-mail) blive behandlet. Retsgrundlaget for denne behandling er opfyldelse af disse vilkår og betingelser. Vi deler personoplysninger mellem os for at bekræfte din konto og gøre det muligt for dig at bruge tjenesterne.
5.6 For at kunne kontakte dig med information om din kontotilknytning , bekræftelse af pointoverførsler og matchning af medlemstrin, fejlmeddelelser og andre nødvendige og relevante informationer , der understøtter din brug af produktet til kontotilknytning, vil personoplysninger såsom kontaktinformation (f.eks. for- og efternavn, e-mail, mobilnummer) blive behandlet. Retsgrundlaget for denne behandling er opfyldelse af disse vilkår og betingelser. Vi vil dele personoplysninger mellem os for at sende dig nødvendige informationer om det program og de tjenester, du bruger.
5.7 For at kunne hjælpe dig med service og support via vores respektive kundeservice vil personoplysninger såsom kontaktinformation (f.eks. for- og efternavn, e-mail, mobilnummer) og medlemskabsinformation (f.eks. medlemsnummer, tilmeldingsdato, pointsaldo, trininformation) blive behandlet. Retsgrundlaget for denne behandling er opfyldelse af disse vilkår og betingelser. Vi deler eventuelt andre personoplysninger mellem os for at kunne besvare din forespørgsel.
5.8 Vi sender dig eventuelt information om særlige kampagner, særtilbud og andet marketingsindhold, der er relevant for tjenesten, og vi udfører profileringsaktiviteter ved hjælp af dine personoplysninger i henhold til hvert programs generelle databeskyttelsespolitik.
5.9 Vi gemmer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt, med henblik på formålet med behandlingen.
5.10 Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål eller forespørgsler vedrørende vores behandling af dine personoplysninger ved at sende en e-mail til SAS’ Databeskyttelsesansvarlige dataprotectionofficer@sas.se eller Scandics Databeskyttelsesansvarlige gdpr@scandichotels.com.
6. Misbrug
6.1 Vi forbeholder os retten til at annullere din kontotilknytning, herunder de relaterede fordele, i tilfælde, som vi anser for at udgøre misbrug. Vi forbeholder os ligeledes retten til at nedgradere dit medlemstrin og blokere eller reversere enhver pointombytning i tilfælde, som vi anser for at udgøre misbrug. Misbrug kan bestå af upassende eller respektløs adfærd over for os eller vores samarbejdspartnere, vores medarbejdere eller kunder, overtrædelse af disse vilkår og betingelser, ulovlig adfærd, svig eller handlinger, der generelt betragtes som umoralske eller uetiske.
6.2 EB eller Scandic kan til enhver tid rette eller tilbagetrække EuroBonus-point eller Scandic Friends-point, der er blevet registreret forkert på din konto, eller tilbagekalde en forkert udført matchning af medlemstrin, på grund af tekniske fejl eller andre funktionsfejl. For at undgå tvivl kan en sådan rettelse ligeledes påvirke dit medlemstrin og de relaterede fordele.
6.3 Point og fordele er personlige og må under ingen omstændigheder sælges, overføres, kombineres, arves, udbetales i kontanter eller bruges til andre formål end inden for EuroBonus-programmet eller Scandic Friends-programmet, med mindre andet angives af EB eller Scandic. I tilfælde af misbrug kan vi konfiskere point, medlemsstatus og fordele. Medlemmer kan nægtes adgang til et fly, et hotel eller på anden måde nægtes indgåelse i eller mulighed for at drage fordel af en aftale om andre produkter eller tjenester.
6.4 Desuden forbeholder EB og Scandic sig retten til at annullere dine respektive medlemskaber i tilfælde af misbrug i henhold til vilkår og betingelser for EuroBonus-medlemmer og Scandic Friends-medlemskabets vilkår og betingelser.
7. Tvister og gældende lovgivning
7.1 I det omfang, det er tilladt ved lokal lovgivning eller forordning, skal disse vilkår og betingelser reguleres og fortolkes i henhold til svensk lovgivning. Begge parter underkaster sig, i det omfang, at det er tilladt ved lokal lovgivning eller forordning, Stokholms distriktdomstols ikke-eksklusive kompetence til at løse enhver tvist, der måtte opstå i henhold til disse vilkår og betingelser.
7.2 Enhver bestemmelse i disse vilkår og betingelser, der findes ugyldig eller uden retskraft af en kompetent myndighed eller domstol, skal, for så vidt angår en sådan ugyldighed eller manglende retskraft, anses for adskillelig og skal ikke påvirke de øvrige bestemmelser, der forbliver upåvirkede.
7.3 Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår og betingelser til enhver tid med eller uden forudgående varsel. Vi forbeholder os endvidere retten til at annullere disse vilkår og betingelser og produktet til kontotilknytning til enhver tid, samt at pausere kontotilknytning eller enhver tilknyttet fordel, fra tid til anden efter eget skøn.
7.4 Disse vilkår og betingelser blev sidst opdateret den 29. april 2025ogerstatter alle tidligereversionerheraf.