Vilkår og betingelser

Generelt

Du og hotellet aftaler vilkårene for værelsesleje. Navnet på det selskab, der driver hotellet (herefter benævnt "Scandic" eller "Hotellet") og med hvilket aftalen indgås, fremgår af bookingbekræftelse. Medmindre der er indgået særlig aftale, gælder følgende regler. Særlige regler gælder for konferencer og gruppebookinger.

Booking og bekræftelse

En booking er bindende, når den er blevet bekræftet, og du har modtaget en bookingreference. Bekræftelse kan gives mundtligt, skriftligt eller via bookingsystemet. Når du foretager en booking, skal du oplyse dit navn, din adresse, ankomst- og afrejsedato samt betalingsmetode. Der gælder forskellige regler for forskellige priser, se de detaljerede prisoplysninger. Værelsesreservationer på Scandic kan kun foretages af personer over 18 år. Hvis man booker et værelse til en mindreårig, hæfter man for denne, uanset om man bor på værelset sammen med den mindreårige. NB! På hotel Scandic Anglais, Scandic Continental, Scandic Grand Central og Haymarket by Scandic i Stockholm og Scandic Paasi i Helsinki kan mindreårige under 18 år ikke overnatte uden en forældreansvarlig person, og tilladelsesblanketten er ikke gyldig. Af sikkerhedsmæssige årsager har udelukkende medarbejdere og indtjekkede gæster adgang til vores hotelværelser og andre reserverede områder.

Download og udfyld tilladelselsblanketten for mindreårige (pdf)

Ankomst og afrejse

Ankomst- og afrejsetidspunktet kan variere afhængigt af booking- og prisaftalen. Læs informationerne i prislisten nøje, inden du gennemfører din reservation her.

Afbestilling og udeblivelse

Afbestillingsreglerne afhænger af hvilken pris, der er er aftalt for reservationen. Læs informationerne i prislisten nøje. Medmindre andet er aftalt ved booking, eller der gælder andre bestemmelser for den valgte prissats, kan afbestillinger foretages indtil kl. 18.00 lokal tid på ankomstdagen. Hvis du udebliver uden forudgående afbestilling, eller hvis du afbestiller efter kl. 18.00 lokal tid, vil du blive opkrævet betaling for en overnatning. Hvis hotellet har afholdt udgifter specifikt i forbindelse med din reservation, er du forpligtet til at dække sådanne udgifter.

Tidlig afrejse og ophold på ubestemt tid

Hvis du har reserveret et værelse i et bestemt tidsrum men forlader hotellet tidligere, kan dette give anledning til prisjusteringer. Kontakt hotellet og informer om din afrejse. Hvis du opholder dig på hotellet i en tidsubegrænset periode og forlænger dit ophold med én overnatning ad gangen, skal du informere hotellet om din afrejse dagen før afrejsen inden kl. 18.00. Ellers vil du blive opkrævet betaling for en ekstra overnatning. Hvis hotellet ikke har ledige værelser, skal hotellet informere dig herom senest kl. 18.00 dagen før, du er nødt til at forlade hotellet.

Hotellets forpligtelser og dine ønsker

Hvis hotellet ikke kan tilbyde dig et ledigt værelse som aftalt, er du berettiget til, uden ekstra omkostninger, et tilsvarende eller bedre værelse på hotellet eller på et hotel af tilsvarende standard. Anfør dine ønsker på reservationstidspunktet, så hotellet kan forberede sig på dit ophold. Størstedelen af værelserne på vores hoteller er ikke-rygerværelser. Hvis du ønsker at ryge på dit hotelværelse, skal du bede om et rygerværelse på reservationstidspunktet. Hvis en gæst overtræder rygeforbuddet, er hotellet berettiget til at opkræve gæsten for betaling af de deraf følgende omkostninger. Hvis du ønsker at medbringe et kæledyr, skal du oplyse herom på reservationstidspunktet.

Betaling

Der forlanges forudgående betaling for visse pristilbud. Se vores prisliste for nærmere information. Det forudbetalte beløb fratrækkes ved slutafregning. Hvis reservationen afbestilles efter afbestillingstidsfristen, er hotellet berettiget til at tilbageholde reservationsgebyr/forudbetaling. Betaling af værelsesregningen skal generelt finde sted ved ankomst til hotellet. Alle vores hoteller accepterer de mest almindelige kredit- og debetkort. Hotellet er ikke forpligtet til at acceptere kredit- og debetkort, check, vouchers eller udenlandsk valuta, medmindre hotellet selv tilbyder at gøre dette.

Opbevaring af værdigenstande og bagage, samt værdigenstande på værelset

Hotellet er berettiget til, som sikkerhed for et erstatningskrav mod en gæst, at tilbageholde bagage og under visse omstændigheder, i henhold til de gældende regler, at sælge sådan bagage. Værdigenstande kan oftest opbevares i hotellets pengeskab. Efterlad aldrig ubevogtet bagage i hotellets lobby. Hotellet tilbyder at opbevare bagage i et aflåst lokale. Hotellet påtager sig ansvar for at sikre, at dine ejendele ikke udsættes for tyveri under opbevaring i hotellets aflåste rum, f.eks. i bankboks samt i lokale til opbevaring af bagage. Hvis opbevarede ejendele er særligt værdifulde, bedes dette oplyst til hotellet, ellers hæfter hotellet ikke for den fulde værdi af de pågældende ejendele. Hotellet er ikke forpligtet til at opbevare ejendele af høj værdi. Hotellet hæfter ikke på nogen måde for ejendele, der opbevares på hotelværelserne.

Din egen sikkerhed

Orientér dig altid om, hvor der er nødudgange, alarmknapper og brandslukkere. Se anvisningerne bag på døren til dit hotelværelse. Læs også brochuren "Hotelophold"

Behandling af personoplysninger  

Scandic-koncernen behandler personoplysninger afgivet af personer, der bruger vores ydelser og produkter. Scandic Hotels AB og Hotellet er begge dataansvarlige for personoplysninger, der vedrører din reservation. Henvisninger til "Scandic" i dette afsnit omfatter både Scandic Hotels AB som Hotellet.

Personoplysninger modtaget af Scandic anvendes i forbindelse med administrationen af og betalingen for de ydelser, du har reserveret. Ovenstående omfatter også meddelelser, som er påmindelser eller orientering om en reservation eller tilbud og information vedrørende din reservation før, under og efter dit ophold. Personoplysninger kan endvidere anvendes til de i vores Persondatapolitik anførte formål.

Hvis du er medlem af Scandic Friends, kan personoplysningerne endvidere anvendes i din Scandic Friends-profil, og behandling af personoplysninger sker i dette tilfælde i henhold til Scandic Friends Membership Terms and Conditions. Hvis du ikke er medlem af Scandic Friends, kan personoplysninger anvendes til at oprette en profil for dig, f.eks. med information om tidligere reservationer eller information fra cookies, hvilket gør det muligt for Scandic at tilbyde dig mere fleksible og individuelle oplevelser. Det betyder, at du modtager tilbud og information, som er relevant for dig samt forbedret service.

Hvis du efterfølgende bliver medlem af Scandic Friends, kan dine personoplysninger anvendes til medlemsprofilen, og behandlingen af oplysningerne sker herefter i henhold til Vilkår & Betingelser for Scandic Frieds Medlemsskab.

Når du foretager en reservation på vegne af andre, er det dit ansvar at sikre, at du har indhentet fornødent samtykke fra disse personer, således at Scandic kan behandle de afgivne personoplysninger i henhold til de heri indeholdte vilkår.

Se venligst vores Persondatapolitik, hvis du ønsker yderligere oplysninger om Scandics behandling af personoplysninger og information om, hvorledes du kan kontakte Scandic med spørgsmål om behandlingen af dine personoplysninger.