Vilkår og betingelser

Generelt

Du og hotellet aftaler vilkårene for værelsesleje. Navnet på det selskab, der driver hotellet (herefter benævnt "Scandic" eller "Hotellet") og med hvilket aftalen indgås, fremgår af bookingbekræftelse. Medmindre der er indgået særlig aftale, gælder følgende regler. Særlige regler gælder for konferencer og gruppebookinger.

Booking og bekræftelse

En booking er bindende, når den er blevet bekræftet, og du har modtaget en bookingreference. Bekræftelse kan gives mundtligt, skriftligt eller via bookingsystemet. Når du foretager en booking, skal du oplyse dit navn, din adresse, ankomst- og afrejsedato samt betalingsmetode. Der gælder forskellige regler for forskellige priser, se de detaljerede prisoplysninger. Værelsesreservationer på Scandic kan kun foretages af personer over 18 år. Hvis man booker et værelse til en mindreårig, hæfter man for denne, uanset om man bor på værelset sammen med den mindreårige. NB! På hotel Scandic Anglais, Scandic Continental, Grand Central by Scandic og Haymarket by Scandic i Stockholm og Scandic Paasi i Helsinki kan mindreårige under 18 år ikke overnatte uden en forældreansvarlig person, og tilladelsesblanketten er ikke gyldig. Af sikkerhedsmæssige årsager har udelukkende medarbejdere og indtjekkede gæster adgang til vores hotelværelser og andre reserverede områder.

Download og udfyld tilladelselsblanketten for mindreårige (pdf)

Ankomst og afrejse

Ankomst- og afrejsetidspunktet kan variere afhængigt af booking- og prisaftalen. Læs informationerne i prislisten nøje, inden du gennemfører din reservation her.

Afbestilling og udeblivelse

Afbestillingsreglerne afhænger af hvilken pris, der er er aftalt for reservationen. Læs informationerne i prislisten nøje. Medmindre andet er aftalt ved booking, eller der gælder andre bestemmelser for den valgte prissats, kan afbestillinger foretages indtil kl. 18.00 lokal tid på ankomstdagen. Hvis du udebliver uden forudgående afbestilling, eller hvis du afbestiller efter kl. 18.00 lokal tid, vil du blive opkrævet betaling for en overnatning. For vores hoteller i Tyskland og Polen skal du betale 90% af dit bestilte ophold, hvis du ikke har afbestilt eller afbestiller efter kl. 18:00 på ankomstdagen. Hvis hotellet har afholdt udgifter specifikt i forbindelse med din reservation, er du forpligtet til at dække sådanne udgifter.

Tidlig afrejse og ophold på ubestemt tid

Hvis du har reserveret et værelse i et bestemt tidsrum men forlader hotellet tidligere, kan dette give anledning til prisjusteringer. Kontakt hotellet og informer om din afrejse. Hvis du opholder dig på hotellet i en tidsubegrænset periode og forlænger dit ophold med én overnatning ad gangen, skal du informere hotellet om din afrejse dagen før afrejsen inden kl. 18.00. Ellers vil du blive opkrævet betaling for en ekstra overnatning. Hvis hotellet ikke har ledige værelser, skal hotellet informere dig herom senest kl. 18.00 dagen før, du er nødt til at forlade hotellet.

Hotellets forpligtelser og dine ønsker

Hvis hotellet ikke kan tilbyde dig et ledigt værelse som aftalt, er du berettiget til, uden ekstra omkostninger, et tilsvarende eller bedre værelse på hotellet eller på et hotel af tilsvarende standard. Anfør dine ønsker på reservationstidspunktet, så hotellet kan forberede sig på dit ophold. Størstedelen af værelserne på vores hoteller er ikke-rygerværelser. Hvis du ønsker at ryge på dit hotelværelse, skal du bede om et rygerværelse på reservationstidspunktet. Hvis en gæst overtræder rygeforbuddet, er hotellet berettiget til at opkræve gæsten for betaling af de deraf følgende omkostninger. Hvis du ønsker at medbringe et kæledyr, skal du oplyse herom på reservationstidspunktet.

Betaling

Der forlanges forudgående betaling for visse pristilbud. Se vores prisliste for nærmere information. Det forudbetalte beløb fratrækkes ved slutafregning. Hvis reservationen afbestilles efter afbestillingstidsfristen, er hotellet berettiget til at tilbageholde reservationsgebyr/forudbetaling. Betaling af værelsesregningen skal generelt finde sted ved ankomst til hotellet. Alle vores hoteller accepterer de mest almindelige kredit- og debetkort. Hotellet er ikke forpligtet til at acceptere kredit- og debetkort, check, vouchers eller udenlandsk valuta, medmindre hotellet selv tilbyder at gøre dette.

Turistskat

Byen Frankfurt opkræver en turistskat pr. gæst/dag. Denne ekstra afgift er ikke inkluderet i overnatningsprisen og skal betales direkte på overnatningsstedet. Gæster, der overnatter af arbejdsmæssige årsager, eller gæster, der iht. byen Frankfurts regler for turistskat er fritaget for betaling (især elever i forbindelse med klasseture), er undtaget herfra. Betaling af skatten skal dokumenteres af gæsten. I hotellerne i Berlin og Hamborg gælder den samlede pris uafhængig af, om der evt. skal betales en overnatnings- eller kultur- og turistskat.

Opbevaring af værdier og bagage samt opbevaring af værdier i vores bagagerum

Dine værdigenstande kan som regel opbevares i hotellets sikkerhedsboks. Hotellet kan opbevare din bagage i et aflåst bagagerum. Efterlad ikke værdigenstande eller bagage uden opsyn i lobbyen, når du checker ind eller checker ud, når du spiser morgenmad, eller når du venter på en taxa. Af sikkerhedsmæssige årsager er hotellet ikke forpligtet til at opbevare genstande med stor værdi eller genstande, der kan sætte sikkerheden i fare for vores hotelpersonale eller gæster. Hotellet har ingen fuldstændig ansvarlighed for ejendele, du opbevarer på dit hotelværelse eller i bagagerummet.

Din egen sikkerhed

Orientér dig altid om, hvor der er nødudgange, alarmknapper og brandslukkere. Se anvisningerne bag på døren til dit hotelværelse. Læs også brochuren "Hotelophold"

Behandling af Peronoplysninger

Scandic-koncernen behandler personoplysninger afgivet af personer, der bruger vores ydelser og produkter. Scandic Hotels AB og det hotel, hvor du bestilte overnatning, er begge dataansvarlige for personoplysninger, der vedrører din reservation. Sådan behandling af personoplysninger vil ske i overensstemmelse med Scandics Persondatapolitik. Læs venligst vores Persondatapolitik for at forstå hvordan Scandicbehandler dine personoplysninger med det formål at administrere din reservation, samt dine rettigheder forbundet med sådan behandling.