Spørgsmål og svar til medlemmer af Scandic Friends

Hurtigt link

Point

Jeg mangler point, hvad skal jeg gøre?

Hvis du mangler point, er du meget velkommen til at kontakte vores medlemsservice. Du skal bare huske, at det kan tage op til 10 dage, inden dine point fremgår, efter du har optjent dem.

Hvordan optjener jeg point?

Vi har to forskellige typer point: basepoint og bonuspoint. Du kan optjene point på forskellige måder, fx ved at booke et kvalificerende ophold, booke på vores hjemmeside eller spise i en af vores restauranter under dit ophold (hvis du sætter alle køb på din værelsesregning).

Hvordan bruger jeg mine point med det nye loyalitetsprogram?

Du kan bruge dine point som før og på nye måder, fx delbetaling af bonusnætter, fordele hos nye partnere og meget andet.

Hvordan ved jeg, hvor mange point jeg har?

På ”Min side” kan du se, hvor mange point du har optjent. På ”Min side” kan du også se dit medlemslevel, hvor mange point/overnatninger du skal bruge for at nå næste level og dine kommende hotelophold.

Hvor længe er mine point gyldige, inden de udløber, i det nye program?

Basepoint, som tæller mod et nyt medlemslevel, er gyldige til at komme videre til næste level i 12 måneder, hvorefter de vil blive føjet til din konto for betalingspoint. Disse betalingspoint vil derefter være tilgængelige i yderligere 24 måneder. Base- og bonuspoint er gyldige i 36 måneder fra den måned, hvor de blev optjent. Pointene kan bruges i 36 måneder, inden de udløber. Point, som er optjent før 23. januar 2018, er gyldige i 36 måneder fra 31. december, det år pointene er optjent. Du kan se, hvornår dine point udløber, på ”Min side”.

Hvad er en kvalificerende overnatning?

En kvalificerende overnatning betyder, at du optjener point, og at overnatningen tæller i forhold til at opnå et højere medlemsniveau. De fleste bookinger foretaget på Scandics website, direkte hos hotellet, via vores booking- og medlemsservice eller selvbetjeningsværktøjer for virksomheder er kvalificerende. Med få undtagelser for gratis ophold, bonusnætter og andre særlige priser. Bookinger foretaget via tredjeparts websites (f.eks. Hotels.com, Expedia eller Booking.com), gruppebookinger eller turarrangører gælder dog ikke som kvalificerende overnatninger.

Jeg boede på et af jeres hoteller, men jeg kan ikke se mine optjente point, hvordan kan det være?

Det kan tage op til 10 dage, inden dine point fremgår på ”Min side”. Hvis du stadig ikke kan se dine point efter 10 dage, kan du altid registrere dine manglende point.

Medlemsfordele

Hvordan fungerer bonusnætter?

En bonusnat er en hotelovernatning, som du kan booke og betale for ved hjælp af de point, som du har optjent som medlem. Du kan stadig booke en bonusnat på forhånd. Forskellen er, at du kan få udvidet adgang, hvis du kommer op på vores højere medlemslevels, og at du kan booke en bonusnat med delvis betaling, hvor du kombinerer point og kontant betaling. En bonusnat er ikke kvalificerende, og du kan kun booke standardværelser. 

Vær opmærksom på, at restaurantvouchers ikke er inkluderet under ophold med bonusnætter eller ved delbetalte bonusnætter. 

Hvordan bestiller jeg en bonusnatsvoucher?

Du kan ikke længere bestille en bonusnatsvoucher. Men glem ikke, at du kan booke en bonusnat et år i forvejen.

Hvordan fungerer restaurantvoucheren?

Som medlem på Level 2, 3, Top og Red Level får du en restaurantvoucher for hver kvalificerende overnatning, som du har. Du kan bruge voucheren til mad i vores restaurant og shop under dit ophold. Restaurantvoucheren er gyldig til mad og drikkevarer fra vores restaurant, bar, shop, minibar (ikke alkohol, slik, nødder og chips) på hotellet i løbet af opholdet.

Vær opmærksom på, at restaurantvouchers ikke er inkluderet under ophold med bonusnætter eller ved delbetalte bonusnætter. 

Hvordan optjener jeg point hos Scandic Friends’ partnere?

Mit medlemskab

Hvilket medlemslevel er jeg på?

Du kan finde dit medlemslevel ved at logge på ”Min side”.

Hvornår bliver jeg opgraderet til næste medlemslevel

Du kan se, hvor mange point eller overnatninger, du skal bruge til at komme op på næste level, ved at logge ind på ”Min side”

Hvor længe vil jeg forblive på mit nuværende level?

Dit medlemslevel vil vare 1 år fra den dag, du har nået det. Du kan se udløbsdatoen på dit digitale medlemskort. Find kortet på ”Min side” eller som et link i en e-mail fra Scandic Friends.

Er det muligt at blive nedgraderet?

Ja, hvis du ikke har boet det antal overnatninger eller ikke har optjent det antal point, som er nødvendigt for at bevare dit level, vil du gå et level ned, undtagen hvis du er på Level 1. Men du kan kun flytte ét level ned ad gangen i en 12-måneders periode.

Jeg kan ikke huske mit medlemsnummer

Du finder dit medlemsnummer på dit digitale medlemskort eller i en e-mail fra Scandic Friends. Du kan ligeledes kontakte vores medlemsservice.

Jeg har mistet mit medlemskort. Hvordan får jeg et nyt?

Vi har et digitalt kort, som du nemt kan downloade på din telefon. Find det på ”Min side”, eller download det til din smartphone via det link, som du finder i e-mails fra Scandic Friends. Hvis du foretrækker et kort, som ikke er digitalt, kan du selvfølgelig bestille et.

Jeg har glemt mit password. Hvordan logger jeg på?

Jeg modtager ikke e-mails fra Scandic Friends, hvorfor ikke?

Kontakt venligst vores medlemsservice, som kan hjælpe dig.

Jeg ønsker ikke at modtage e-mails fra Scandic Friends – hvad gør jeg?

Du kan altid afmelde markedsføringskommunikation fra os. Du skal bare klikke på linket ”Afmeld nyheder og tilbud” i en e-mail, som du har modtaget fra os. Du kan ligeledes kontakte vores medlemsservice. Vi gør opmærksom på, at hvis du afmelder kommunikation fra os, vil du ikke modtage information vedrørende dit medlemskab, din pointstatus eller forhåndsvarsler om kampagnetilbud. Du vil dog stadig modtage information om din booking.

Hvordan kontakter jeg Scandic Friends

Du kan finde de fleste oplysninger om Scandic Friends på vores website. F.eks. hvordan du bestiller et nyt kort, nyt password, registrerer manglende point, booker bonusnætter og meget andet. Hvis du ikke kan finde et svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. E-mail memberdk@scandichotels.com eller ring til +45 36 86 04 32.