Ofte stillede spørgsmål om Scandic Friends



Hurtige links

Mit medlemskab 

Hvordan bliver jeg medlem af Scandic Friends?

Du bliver medlem på vores hjemmeside ved at oprette en profil. Det er helt gratis, og du skal være mindst 18 år.

Hvad er et medlemsår?

Et medlemsår er en periode på 12 måneder, der starter den dag, du bliver medlem af Scandic Friends, og slutter ét år senere på den sidste dag i samme måned. Hvis du for eksempel blev medlem d. 12. maj 2024, er dit første medlemsår perioden fra 12. maj 2024 til 31. maj 2025. Det næste medlemsår starter derefter d. 1. juni 2025 og slutter d. 31. maj 2026. I det efterfølgende medlemsår ser vi på de kvalificerende point og overnatninger, som du har optjent i løbet af det igangværende medlemsår. Når året slutter, udløber disse point og overnatninger.

Hvordan bliver jeg opgraderet til et nyt niveau?

Du når næste niveau ved at optjene point i løbet af dit medlemsår. For at nå Good Friend (Level 2) skal du have 5.000 point/medlemsår, Close Friend (Level 3) 10.000 point/medlemsår, Dear Friend (Level 4) 25.000 point/medlemsår, Loyal Friend (Level 5) 100.000 point/medlemsår, True Friend (Level 6) 250.000 point/medlemsår og Best Friend (Level 7) 400.000 point eller 100 nætter per medlemsår. Husk, at du altid kan bruge dine point uden at det påvirker dit niveau.

Hvorfor er jeg blevet nedgraderet?

Du nedgraderes, hvis du ikke opnår de point, der kræves for et niveau i løbet af dit medlemsår. Du kan kun nedgraderes ét niveau per medlemsår. Husk, at du altid kan bruge dine point uden at det påvirker dit niveau.

Hvor længe beholder jeg mit niveau?

Al op- og nedgradering sker med udgangspunkt i dit medlemsår. Et medlemsår starter den måned, du først blev medlem af Scandic Friends og gælder i 12 måneder. Når du når et højere niveau, får du det med det samme og beholder det i det indeværende medlemsår samt det næste medlemsår.

Hvordan ved jeg, hvilket venskabsniveau jeg har, og hvordan jeg når det næste? ? 

Log på "Mine sider" - her finder du al information om dit niveau og dine point.

Hvordan identificerer jeg mig som medlem?

I Scandic-appen finder du dit medlemskab, det er også muligt at logge ind på Mine Sider på nettet og vise det på hotellet for at få dine fordele.

Jeg har glemt mit password. Hvordan logger jeg på?

Hvorfor får jeg ingen e-mails fra Scandic Friends?

Kontroller dine kontaktoplysninger på Mine Sider. Du kan også kontakte vores medlemsservice, så hjælper vi dig.

Jeg ønsker ikke at modtage e-mails fra Scandic Friends. Hvad gør jeg?

Klik på linket “Afmeld abonnement” i næste mail, så bliver du afmeldt.

Hvordan kan jeg kontakte Scandic Friends medlemsservice?

Du kan sende os en e-mail via memberdk@scandichotels.com eller ringe til os på +45 33 48 04 01.

Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?

Send en mail til memberdk@scandichotels.com med en skriftlig anmodning om at afslutte dit medlemskab.

Point 

Hvordan ser jeg min pointsaldo?

Du kan se dine point, dit medlemsniveau, hvor langt du har til næste niveau og fremtidige ophold på Mine Sider.

Hvordan optjener jeg point?

Du kan optjene point på mange forskellige måder. Når du overnatter hos os, optjener du point på alt, hvad du tilføjer til værelsesregningen (værelsespris, mad og drikke). Bemærk, at opholdet skal være pointkvalificerende. Du kan også optjene point ved at få et Scandic Friends Mastercard eller optjene point via vores partnere. Der er to typer point – kvalificerende (som du optjener, når du bruger penge på Scandic) og ikke-kvalificerende (som du optjener f.eks. via Scandic Friends Mastercard eller partnere). Med kvalificerende point kan du stige til næste niveau. 

Hvordan bruger jeg mine Scandic Friends-point?

Du kan bruge alle dine point til at få bonusnætter på vores hoteller, på mad og drikke, når du bor på hotellet, og på forskellige tilvalg, når du booker via vores hjemmeside. 

Hvor længe gælder mine point?

Du kan bruge dine point i tre år fra og med den måned, de blev optjent. Husk, at du altid kan bruge dine point uden at det påvirker dit niveau. På Mine Sider kan du se, hvilken dato dine point udløber.

Hvordan optjener jeg kvalificerende point?

Først og fremmest skal du booke en overnatning til en pris, der berettiger til pointoptjening. De fleste værelsespriser, du booker direkte på Scandics hjemmeside, hotel, app, telefonbooking og selvbookingssystem for virksomheder, er pointkvalificerende. For at nå Best Friend (Level 7), som du også kan nå med kvalificerende nætter, gælder de samme regler. Læs vores regler og vilkår for at vide mere.

Hvordan optjener jeg point for mit værelse i en gruppebooking?

Hvis prisen er pointkvalificerende, og dit medlemskab er registreret, optjener du point for værelsesprisen, men ikke for eventuelle andre køb, du har foretaget under opholdet.

Fordelene ved Friends

Hvilke fordele får jeg som medlem af Scandic Friends?

Du får flere fordele, som du kan bruge både når du bor hos os eller bare kigger forbi. Derudover optjener du point, som kan bruges til bonusnætter, service, restaurantoplevelser og vores pointshop. 

Har jeg medlemsrabat på værelsesbookinger, og hvordan fungerer det?

Ja! Som medlem af Scandic Friends får du altid vores bedste værelsespriser. Du ser dem direkte på vores hjemmeside, og for at booke logger du ind på din medlemsprofil eller angiver dit medlemsnummer i bookingen. Du kan booke dine medlemspriser på alle vores offentlige priser (Full flex, Change og Best price). Er du ikke allerede medlem, kan du blive det samtidig med, at du booker hotelværelse.

Kan jeg booke hotelværelse til medlemspris over telefon?

Alle bookinger, der kræver forudbetaling, foretager du på vores hjemmeside/app, men vi kan hjælpe med at booke den fleksible medlemspris (Scandic Friends Full Flex) via telefon.

Kan jeg booke en hotelovernatning til medlemspris og stadig vælge at optjene SAS Eurobonus-point for opholdet?

Nej, hvis du vælger at bruge dit SAS EuroBonus-medlemskab under opholdet, vil du ikke være berettiget til at bo til din Scandic Friends-medlemspris eller få andre Scandic Friends-fordele.

Hvordan optjener jeg point hos Scandic Friends partnere?

Du kan læse mere information om vores partnere her.

Betal med point i restaurant, bar og shop

Du kan betale med point i restaurant, bar og shop, når du bor hos os. Sæt blot dine køb på din værelsesregning i stedet for at betale direkte. Du kan også vælge at delbetale din værelsesregning med både point og penge.

Hvad er mine point værd for køb på hotellet?

Du kan nemt beregne, hvad dine point er værd! 1 DKK er værd 84 point (1 EUR = 630 point, 1 NOK = 60 point, 1 SEK = 60 point, 1 PLN = 144 point). Med andre ord - køber du noget for 50 DKK, betaler du 4.200 point (beregning 50 x 84 = 4.200). Bemærk, at disse eksempler gælder for køb på hotellet. En anden konverteringsmodel gælder for bonusnætter. 

Valuta Point

Eksempel
10.000 point

1 EUR 630 point 15,87 EUR
1 SEK 60 point 167 SEK
1 NOK 60 point 167 NOK
1 DKK 84 point 119 DKK
1 PLN 144 point 69 PLN

Kan alt på hotellet betales med point?

Du kan bruge dine point på de fleste varer i vores shop og på næsten alle køb i restaurant og bar. Den eneste undtagelse er stærk spiritus, som ikke kan købes med point i Sverige, Norge og Finland på grund af lokal lovgivning.

Optjener jeg point for de varer/mad, jeg betaler med point?

Nej, du optjener ikke point for varer/mad, du betaler med point. Hvis du derimod vælger at delbetale med point og penge, optjener du point for den del, du betaler med penge.

DET NYE SCANDIC FRIENDS

Hvornår blev nye Scandic Friends lanceret?

Vores nye community blev lanceret i august 2024, alt for at give dig en endnu bedre oplevelse. Som et første skridt i lanceringen gik vi fra fem til syv friends-niveauer. Og det var kun begyndelsen! Bliv medlem her  

Ændres mit niveau i nye Scandic Friends?

Ja, du har fået et nyt niveau baseret på dine optjente point. Dvs. de point, du har optjent de seneste 12 måneder. Bare rolig, du er ikke blevet nedgraderet, og med flere niveauer i nye Scandic Friends bliver det også lettere at stige i niveau. Du kan se dit nye niveau på Mine Sider.

Hvor længe beholder jeg mit niveau?

Som i det gamle program vil du blive evalueret i slutningen af dit medlemsår og enten blive opgraderet, nedgraderet eller forblive på samme niveau baseret på dine niveaupoint og overnatninger.

Hvad sker der med mine point, der overføres til nye Scandic Friends?

Du beholder selvfølgelig alle dine point, som du har optjent tidligere, og gyldighedsperioden er den samme. Du kan se, hvor mange point du har, og hvor længe de gælder på Mine Sider.

Hvordan bruger jeg min madrabat?

Afhængigt af dit niveau får du 10% eller 15% madrabat i weekenden (fredag-søndag). Du viser dit medlemskab, når du foretager dit køb. 

Hvordan bruger jeg min restaurantvoucher?

Afhængigt af dit niveau får du en restaurantvoucher per nat ved check ind. Den bruger du på mad og drikke (ikke stærk spiritus) under opholdet. Du kan også vælge at optjene ekstra point i stedet for at få en voucher.

Hvordan vælger jeg point i stedet for en restaurantvoucher?

Er du på et friends-niveau, hvor en af fordelene er en restaurantvoucher, kan du vælge at få point i stedet for voucheren. Det er godt, for eksempel når du ikke har tid til at besøge vores restaurant! Valget foretager du ved hver check ind ved at informere receptionen. Ved check ind, vælger du, hvilket alternativ der passer dig bedst, og dit valg gælder for hele opholdet og kan ikke ændres efterfølgende eller under opholdet. Bor du flere nætter under samme ophold, kan du ikke vælge point for nogle nætter og voucher for andre. 

Scandic Friends Shop

Hvordan bruger jeg mine point i en Scandic Friends Shop?

Besøg vores Scandic Friends Shop for at få yderligere oplysninger om brugen af point i shoppen, returneringsprocedurer og kommunikation med shoppens kundeservice.