Spørgsmål og svar til medlemmer af Scandic Friends

Point

Hvordan optjener jeg point?
Du optjener point ved at overnatte på et af vores Scandic-hoteller.

Hvordan finder jeg ud af, hvor mange point jeg har?
Log på Min profil, hvor du kan se de point, som du har til rådighed, dit medlemsniveau, fremtidige og tidlige ophold samt point, der er ved at udløbe.

Hvor længe gælder mine optjente point?
Dine point gælder i mindst tre år.

Hvordan anvender jeg mine point?
Du kan bruge dine point til at booke frinætter på vores Scandic-hoteller. Du kan ligeledes bruge dine point hos vores partnere. For at se, hvor mange point du behøver til hvert hotel, kan du læse mere på siden Brug point.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har fået point for et ophold?
Du kan selv registrere manglende point

Hvordan optjener jeg point hos Scandics partnere?
Du kan optjene point hos vores partnere, når du bor på alle vores hoteller.

Medlemsniveau

Hvordan ser jeg mit medlemsniveau?
Log på Min profil, hvor du kan se dit medlemsniveau, de point, som du har til rådighed, fremtidige og tidlige ophold samt point, der er ved at udløbe.

Hvornår bliver jeg opgraderet til næste medlemsniveau?
Du bliver automatisk opgraderet, når du har boet det antal nætter, som kræves. Det er altid det antal nætter, som du har boet de seneste 12 måneder.

Hvor længe gælder mit medlemsniveau?
Dit medlemsniveau gælder i ét år. Udløbsdatoen fremgår af dit medlemskort.

Medlemskort

Jeg har glemt mit medlemsnummer. Hvordan finder jeg ud af, hvad mit medlemsnummer er?
Du finder dit medlemsnummer på dit medlemskort eller i vores nyhedsbrev til medlemmer af Scandic Friends, som udsendes via e-mail. Du kan ligeledes kontakte vores medlemsservice med spørgsmål:
E-mail: memberdk@scandichotels.com, telefon: +45 36 86 04 32

Jeg har mistet mit medlemskort. Hvordan får jeg et nyt?
Vi har ikke nogen kort til vores 1st floor medlemsniveau. Du vil modtage dine fordele og point ved at oplyse dit medlemsnummer. Kort til de andre medlemsniveauer kan bestilles online:

Password

Jeg har glemt mit password. Hvordan logger jeg på?
Du kan bestille et nyt password ved at klikke på "Log på" øverst til højre på skærmen. Vælg linket "Har du glemt dit password?", og indtast dit medlemsnummer. Herefter sender vi dig et nyt password til den e-mailadresse, som du har angivet på din profil.

Medlemskommunikation

Jeg ønsker ikke længere at modtage kommunikation fra Scandic Friends - hvad gør jeg?
Den nemmeste løsning er at afmelde dig, og det gør du ved at klikke på linket "Afmeld nyheder og tilbud" nederst i den e-mail, som du har modtaget fra os. Du kan ligeledes kontakte vores medlemsservice. Hvis du afmelder dig, modtager du ingen informationer om dit medlemsskab og dine point.

Medlemsservice

Jeg vil gerne skrive til Scandic Friends - hvordan gør jeg det?
De fleste ting kan du nemt og bekvemt gøre her på hjemmesiden, fx bestille et nyt medlemskort, få dit password, registrere manglende point, booke frinætter osv. Hvis du har spørgsmål, som du mangler svar på, kan du sende os en besked. Du kan ligeledes sende os en e-mail: memberdk@scandichotels.com eller ringe til os: +45 36 86 04 32.

Hvad er 3D Secure?
3D Secure er et sikkerhedslag til kreditkort- og debetkorttransaktioner, som er udviklet af Visa. Det blev indført som en metode til at forebygge uautoriserede transaktioner. 3D Secure tilbydes til dig som "Verified by Visa" for Visa-kort, "SecureCode" for MasterCard, "J/Secure" for JCB og "SecureCode" for American Express.

Hvorfor er det sikkert?
Med 3D Secure aktiveret skal du bestå et ekstra verificeringstrin i betalingsprocessen ved at indtaste et password eller en pinkode, som ikke er tilknyttet de fysiske kort. Det betyder, at et køb ikke kan foretages med et stjålet kort uden at kende den hemmelige password-nøgle.

Hvordan tilmelder jeg mig 3D Secure som kunde?
Mange kortudstedere gør det obligatorisk for kunder at tilmelde sig 3D Secure. Afhængigt af udstedere kan dette gøres på forskellige måder. De fleste banker har en tilmeldingsfunktion på deres netbank, hvor kunder kan tilmelde sig og indtaste deres personlige kode online. Mange kortudstedere tilbyder også tilmelding under betalingsprocessen, og kunder kan verificere deres identitet via flere sikkerhedsspørgsmål. Nogle udstedere kræver, at deres kunder bruger et fysisk digitalt pas til at validere adgangskoden.

Sådan fungerer online betaling og online check ud på Scandics websted
Websteder for online betaling og online check ud hos Scandic håndteres gennem en betalingsserviceudbyder ved navn Nets. Når du betaler, bliver du sendt videre til Nets betalingssiden for at indtaste kortnummeret, udløbsdatoen og sikkerhedskoden. Hvis det indtastede kort er tilmeldt 3D Secure eller tvinges til at tilmelde sig 3D Secure, sender Nets dig videre til den respektive kortudsteders websted, hvor du skal indtaste din adgangskode. Hvis adgangskoden er korrekt, sender udstederen dig tilbage til Nets, som så sender dig videre til bekræftelsessiden på Scandics websted.

Tilbage til toppen